CATATAN HARIAN : Kenduri di Kluang

Sabtu, 28 Mac 2015

Teks : Nadia Bakar
Foto : Nadia Bakar
Entri #9

Salam hujung minggu. 
Hari ni saya berada di Kluang, Johor. Rumah makcik saudara sebelah suami saya untuk menghadiri kenduri kahwin anak lelaki mereka.

Ini pertama kali saya ke sini atau lebih tepat lagi ini pertama kali saya ke Johor walaupun dari kecil saya menetap di Melaka. Tapi sebab kekangan wang, tak merasalah kami 7 beradik nak ke sini. Paling jauh pun balik rumah atok dan nenek di Perak. Saja-saja mak abah nak bawa kali ke sini dulu, tak dapat lah. Hihihi

Oleh sebab Johor baru saja meraikan majlis kemahkotaan Sultan Ibrahim pada minggu lepas, banyak bendera Johor berkibar di sana sini. Seronok tengok!

Sempat lah kami tiga beranak pergi pasaraya Giant sebab encik suami tertinggal tali pinggang di rumah. Sambil tu boleh tengok-tengok suasana sekitar sini. 

Promoter Giant semuanya peramah! Malah sentiasa bermanis muka. Senyum sokmo! Memang kagum betul sebab selama saya pergi ke mana-mana pasaraya Giant, belum pernah lagi ditemukan dengan promoter-promoter macam tu. Baik lelaki atau perempuan. Mereka sangat ramah dan berbudi bahasa.

Tadi saya perasan satu pemandangan yang sangat cantik. Ada pokok "Sakura Malaysia" atau nama sebenar pokok ini iaitu pokok Tekoma dalam bahasa saintifiknya Tabebuia pentaphylla berasal dari Amerika Selatan yang menghiasi satu selekoh. Cantik sangat!



Kalau nak tahu, kenduri di sini kami pakai wangian berasingan. Kalau tak, selalunya Aariz pakai wangian sama dengan saya. Hahaha.


 

Nadia Bakar© - Hidup Lebih Mudah Dengan EO Copyright © 2013