I AM NOT A LITTLE BABY!!

Rabu, 9 Oktober 2013

Lagi 4 hari Aariz genap 1 tahun 2 bulan usianya.
Sejak dia berusia 1 tahun, macam-macam perkara baru yang saya nampak pada Aariz. Semuanya melucukan dan tak kurang jugak membimbangkan. Hahaha.

1. Aariz dah pandai tepuk tangan, mula-mula memang dia malu-malu kucing bila saya nyanyikan lagu Tepuk Amai-amai. Sampai tertunduk-tunduk nak sujud dia sengih. Tapi bila dah lama-lama, saya suruh dia tepuk tangan, terus dia tepuk tangan walaupun tak berbunyi. (I wish one day I can snap one picture of it!)

2. Aariz dah pandai melambai. Bila cakap Bye Bye, dia pun melambai-lambai ke atas ke bawah. Hahaha. Tapi yang saya perasan, dia akan lambai dengan tangan kiri sahaja. Waktu tengah menyusu pun dok melambai-lambai jugak. (Kadang-kadang meremang bulu roma dia pandang atas sambil melambai waktu menyusu!)

3. Aariz dah pandai salam dan cium tangan. Tapi mulut mesti nganga waktu orang hulur suruh cium tangan. Hahaha. Masih belum pasti kenapa beliau mesti mengangakan mulut.

4. Aariz dah pandai 'sayang' (cium) pipi ibu dan ayah. Pun nganga mulut! Haih la anak. Basah pipi dibuatnya!

5. Aariz dah pandai panjat sofa, meja komputer, meja makan (tinggi paras lutut saya). Haaa part ni memang bimbang dan panik bila tiba-tiba nampak dia dah tersengih-sengih dok atas sofa especially! Pertama kali dia panjat sofa, memang tertonggeng ke bawah waktu dia nak turun, tapi nasib baik sempat saya tarik dia. Allah... berderau darah, tuhan je yang tahu.


6. Aariz dah pandai marah bila kita ambil barang yang sedang dia pegang. Menjerit sekuat hati seolah-olah dalam hatinya 'THAT IS MINE!!!'.

7. Aariz dah pandai berdiri dan melangkah 2-3 tapak ke hadapan. Gayat lagi agaknya. Takpe Aariz, kita usaha lebih lagi ya!

8. Aariz dah pandai dancing bila dengar lagu. Goyang-goyang badan gitu. Memang tergelak besar kalau tengok. Lagu Aizat - Sungai Lui tu pun dia boleh goyang-goyang!!


NOTA KAKI : Kena ingatkan diri cari selawat, zikir-zikir untuk Aariz hari ni. Modal untuk Ibu tidurkan Aariz nanti.
 

Nadia Bakar© - Perfume Original Branded Copyright © 2013