Aariz 300 Hari!

Isnin, 15 Julai 2013

Assalamualaikum dan hai semua!

It's Monday!!! Syukur pada ALLAH masih lagi diberikan kesempatan untuk hidup sehingga ke hari ini kan?
Monday monday ni, takmau lah Monday Blues sangat ye. Hehehe.. Mulakan hari dengan ceria, In shaa Allah satu hari ni akan ceria! :) Okay good. Tarik nafas dalam-dalam... Smile and give thanks to ALLAH.
Great!

Kalau diikutkan nak taip entry ni Sabtu lepas tapi tak berkesempatan kan. So taip hari ni sajalah.

Ada apa ya dengan Sabtu lepas? Sabtu lepas Alhamdulillah Aariz dah genap 10 bulan.
Bermakna Aariz dah bersama-sama Ibu dan Ayah selama 300 hari (tambah tolak). Masih terasa keajaiban Aariz hadir dalam hidup kami. Daripada saat disahkan hamil, mabuk yang teruk sangat-sangat, melahirkan Aariz dan sekarang kami tinggal bersama sebagai sebuah keluarga kecil. Ada Ayah, Ibu dan Anak. Terlalu indah pemberian ALLAH ini. Syukur pada ALLAH. Tapi kadang-kadang terasa macam main pondok-pondok gitu. Hahahaha. Boleh? Tapi lagi lengkap main pondok-pondok ni kalau si Ibu fully housewife kan? (Oh! Itu memang impian saya.)

Di kala usia Aariz genap 10 bulan ni, Aariz dah tumbuh 2 gigi atas dah 1 ½ gigi bawah. ½ gigi bawah tu sebab yang sebelahnya baru tumbuh separuh je. Ada orang cakap, kalau tumbuh gigi atas dulu, nanti cakapnya berdegar-degar, cakap besar gitu. Harapnya kok Aariz nak cakap besar pun, biarlah di atas sebab memang dia berjiwa besar dan ada kejayaan yang besar ye dok? Baru lah berbaloi nak cakap besar! Hahahaha! Tidaklah. Bukan itu yang saya harapkan. Cukuplah Aariz jadi seorang manusia yang pintar, soleh, berjaya dan kaya! Bersifat rendah diri dan sentiasa ada jiwa yang mulia untuk bantu sesama manusia dan semoga ALLAH sentiasa merahmati hidupnya di dunia hingga akhirat kelak. Semoga Aariz menjadi tiket untuk saya dan suami ke syurga nanti dan kami akan hidup bersama-sama di syurga ALLAH nanti sebagai sebuah keluarga. Amiiiin.

Tak senang nak snap 'angle' ni. Hahahaha
Aariz sekarang dah pandai duduk (tapi kaki lipat ke belakang), dah pandai meniti di sofa, meja kecil atau apa-apa saja yang dia rasakan best untuk berdiri dan meniti. Dah berapa kali jatuh ke lantai, tapi mujurlah tangisnya sekejap saja bila dipujuk. Kalau meraung sampai satu jam, pengsan mak ko ni nakkkk!

Sekarang Aariz dah pandai ekspresikan perasaan dia. Dah pandai gelak sakan kalau orang bergurau atau takut-takutkan dia. Part yang paling best ialah dia dah pandai datang pada Ibu dan Ayah kalau dipanggil. Merangkak laju-laju sambil tersengih-sengih! Comel dan menggeramkan sangat! Pipi gebu Aariz memang selalu jadi mangsa Ibu Ayah lah kan!

Tinggal dua bulan lagi Aariz akan genap satu tahun usianya. Ya ALLAH cepatnya masa berlalu. Saya terlalu rindukan saat Aariz terlalu bayi. Andai dikenang-kenangkan detik itu, memang meruntun hati. Memang taknak Aariz membesar terlalu cepat. Nak gendong Aariz, nak susukan dia, nak mandikan dia, tukarkan lampin dia. Pendek kata, saya nak buat segala-galanya untuk Aariz sampai bila-bila. Adakah saya terlalu obses dengan Aariz? Hahaha. Rasanya semua ibu pun ada perasan yang sama kan?

Semoga Aariz membesar dengan sihat, pintar dah soleh. Ibu Ayah sentiasa sayangkan Aariz di dunia dan di akhirat.

Mujur ada satu keyboard rosak kat rumah, boleh bagi Aariz main.
Tak senang nak snap pic Aariz dah sekarang! Asyik gerak je...
Wajah kesayangan ibu ayah.
 

Nadia Bakar© - Perfume Original Branded Copyright © 2013